Att mäta kundnöjdhet torde vara en självklarhet för de flesta. Förbi är dock tiden då det årligen genomfördes “Den stora NKI-undersökningen”. Idag är det vanligare att NKI (Nöjd Kund Index) eller NPS (Net Promoter Score) mäts löpande, ofta triggade av något som kunderna gör. Detta kräver dock ett automatiserat och effektivt system som garanterar att…
Driver du ett undersökningsföretag? Kämpar du med att hålla uppe lönsamheten? Oroar du dig för att viktiga nyckelpersoner ska lämna bolaget? Då kan det vara dags att se över dina rutiner och arbetsprocesser. Vi på Research Automators kan hjälpa dig att effektivisera verksamheten genom att automatisera manuella steg så att du kan lägga mer tid…
Att välja rätt enkätverktyg kan vara avgörande. Det kan låta drastiskt, men väljer du fel modell riskerar du att få lägga mer tid än nödvändigt eller få enkäter med otydliga resultat. Vi har därför satt ihop en liten lathund när du funderar på vilket enkätverktyg som passar dig bäst. Färre än 5 enkäter per år…