Sammanställer ni branschstatistik varje månad, kvartal eller år? Lämnar organisationer uppgifterna till er via webbformulär eller Excel-filer?
Allt från datainsamling till rapportering kan automatiseras i vår plattform.
Vår plattform löser datainsamlingen, validerar svaren och skickar automatiskt påminnelser till de som inte svarar i tid. Kvalitetsgranskningen av data sker automatiskt direkt mot tidigare period.
Unik rapport per organisation
Slipp klippa och klistra i dina rapporter – unik dashboard och PowerPoint för vare uppgiftslämnare.
Känner du igen dig?
Ni sammanställer branschstatistik genom att ni ber olika organisationer fylla i uppgifter i webbformulär eller Excel-filer och maila till er.
Ni känner att ni lägger för mycket tid på att:
Påminna de som inte svarar i tid
Kvalitetsgranska inrapporterad data
Ställa kontrollfrågor till uppgiftslämnare med anmärkningsvärd data
Sammanställa och visualisera datan
Klicka nedan för att se hur det går till
Avancerade datakontroller
Vi ser till att data kontrolleras direkt i webbformuläret där uppgiftslämnaren matar in/laddar upp sin data. Välj mellan en rad olika kvalitetskontroller:
Tvingande frågor
Varav / Därav – Kontroller att deluppgifter inte överstiger totaler
Visa föregående periods inrapporterade värde och varna uppgiftslämnaren vid stor avvikelse
Hårda kontroller – Uppgiftslämnaren kan inte skicka in sin data om den fastnar i kontrollen
Mjuka kontroller – Uppgiftslämnaren behöver lämna en kommentar till det inrapporterade värdet
Skicka oss ert utkast för sifferinsamlingen i det format som ni använder sen tidigare. Vanligtvis i Word, Excel eller PDF.
Vi granskar ert underlag och bokar ett uppstartsmöte där vi diskuterar era behov och idéer för enkäten och rapportleveransen.
2. Webbformuläret sätts upp
Enkätprogrammering
Ett proffs sätter upp ert formulär och ser till så att den blir enkel och pedagogisk att besvara.
Inom 5 arbetsdagar kan se och testa formuläret. Via din inloggning kan du direkt i enkäten kommentera och göra textjusteringar och med ett knapptryck skicka ändringsförslagen. Projektledaren ser förslagen direkt i projektet och implementerar dem inom 1 arbetsdag.
3. Utskick till uppgiftslämnare
Via e-post
Du väljer själv vilka som deltar och mailtexten.
Vi automatiserar alla utskick och påminnelser.
Du har också möjlighet att när som helst:
Se vilka som svarat
Göra egna påminnelseutskick
Ladda ner aktuell data
4. Rapport
Standardiserad rapport
Vi skapar nu en dashboard, PowerPoint och tabeller som uppdateras när du vill.
Du slipper klippa och klistra i grafer och kan fokusera på att skapa insikter och se trender.
Alla uppgiftslämnare får en egen inloggning där de ser sin data jämfört med branschen totalt.
Du kan själv via plattformen styra vilka som får inloggning till dashboarden.
Priser Branschstatistik
I priserna nedan ingår att vi sätter upp ett webbformulär för er branschstatistik, automatiserar utskick och påminnelser, dashboard, PowerPoint-rapport och Excel-tabeller. Du kan när du vill logga in i plattformen och se vilka som svarat, ladda ner data, uppdatera rapporter samt ändra kontaktuppgifter / lägga till nya uppgiftslämnare.
Årlig branschmätning
4 500
kr / kvartal
Uppstartskostnad: 12 000 kr.
20 frågor
20 uppgiftslämnare
Inrapportering via webbformulär
Dashboard / Totalrapport
Unik dashboard för varje uppgiftslämnare
Automatisk rimlighetskontroll mot motsvarande periods värden
Om er branschstatistik inte passar in i paketen ovan kontakta oss gärna för en skräddarsydd offert. Vi beräknar våra priser med en kalkylator utifrån bland annat antal frågor, antal deltagare, rapportleverans m.m..
Undrar du över något?
Fyll i din e-postadress och / eller telefonnummer så hör vi av oss.