research_automators_banner_enkat_plc
Mindre klipp och klistra. Mer insikter.

En smartare varumärkestracking

Lägger ni för mycket tid på rapportering av varumärkestrackingar? Vi hjälper er till en smidigare process. Veckovisa rapporter skräddarsys enligt era behov i er egna mall. Viktning, kodning, signifikans, jämförelser, landsrapporter – allt automatiseras så att ni får mer tid över till insikter.

line bg
ico

Slipp krångel!

Enkät och rapport hanteras i samma plattform. Slipp integrationskrångel mellan enkät och dashboardverktyg. Datan är alltid uppdaterad och nya frågor dyker upp automatiskt i rapporter.

ico

Skräddarsydda rapporter

Slipp klippa och klistra i din månadsrapport – vi skräddarsyr din PowerPoint efter dina behov i er egna mall. Avancerade beräkningar och visualiseringar är inga problem! Du kan fokusera på att hitta trender och skapa insikt.

research_resultat

Känner du igen dig?

  • Du har full koll på analys och insikter men vill minimera manuellt arbete
  • För mycket tid läggs på klippa och klistra i grafer och tabeller
  • Du vill ha full kontroll över data, utseende och innehåll i dina rapporter.
  • Du vill inte vänta på resultatet utan vill ha snabba uppdateringar.




icon
Rapporter skräddarsys efter ditt behov i er mall
icon
Statistiska beräkningar, viktning, kodning, visualisering automatiseras
icon
Enkät & rapport integrerat = snabba uppdateringar
berakningar

Avancerade statistiska beräkningar

Möjliggör insikter från undersökningen genom att visualisera samband och färgsätta signifikanta skillnader.

icon
Signifikans – Betona signifikanta skillnader med färger i båda tabeller och grafer.
icon
Tidsserier – Kontinuerlig viktning, rullande medelvärden och dynamiska periodvariabler
icon
NPS – Visualisera skillnaden mellan negativa och positiva svar
icon
0-100-snitt – Räkna om genomsnitt till en 0-100-skala.
icon
Index / dimensioner – Räkna samman flera frågor till ett värde, t.ex. NKI eller NMI.
icon
Korrelation – Visualisera samband med den totala nöjdheten i priomatriser
berakningar-x-3

Visualisera för insikt

icon
Färgade tabeller – Gör det lätt att identifiera starka och svaga värden genom att färgsätta tabeller
icon
Ordmoln – Presentera flera ordmoln på en sida som jämför svar mellan olika segment
icon
Kombinerade grafer & tabeller – Kombinera grafdata ex. en temperaturgraf med tabelldata som jämförelser mellan segment eller skillnad mot föregående period.
icon
Priomatriser – Visar drivkrafter, styrkor och prioriterade utvecklingsområden genom sambandsanalys.
icon
Skräddarsydd visualisering – Vi kan designa din graf i PowerPoint och ladda upp som mall för obegränsade designmöjligheterer.
mallar

Rapporter i egen mall

Vi använder er egna eller kunds PowerPoint-mallar direkt i plattformen. Alla rapporter exporteras direkt i mallen i ”äkta” grafer så att ni fritt kan jobba vidare eller göra egna justeringar.

Så här enkelt är det

1. Uppstart

Enkätunderlag och projektmöte

Skicka oss ert utkast för varumärkestrackingen i det format som funkar bäst för dig. Vanligtvis i Word, Excel eller PDF.

Vi granskar ert underlag och bokar ett uppstartsmöte där vi diskuterar era behov och idéer för enkäten och rapportleveransen.

slide image 1
2. Enkäten sätts upp

Enkätprogrammering & ändringsrundor


Ett proffs sätter upp din varumärkestrackingenkät och ser till så att den blir enkel och pedagogisk att besvara på både mobiler och datorer.

Inom 2-4 arbetsdagar har du en första version som du testar via din egna projektinloggning. Nu när du kan se och testa enkäten. Via din inloggning kan du direkt i enkäten kommentera och göra textjusteringar och med ett knapptryck skicka ändringsförslagen. Projektledaren ser förslagen direkt i projektet och implementerar dem inom 1 arbetsdag.

slide image 1
3. Panelintegration

Integration mot panelprovider

Du väljer själv vilken panelprovider du vill använda för din varumärkesundersökning, vi integrerar mot alla i branschen. Vi sköter kommunikation och integration mot panelen och ser till att allt fungerar som det ska. Frågor som behöver ställas är:

  • Vilken / vilka målgrupper / marknader riktar sig din varumärkestracking till?
  • Hur många svar per vecka behöver du? Branschstandarden är 125 i veckan men fler kan vara motiverat om brytningar skall göras för mindre målgrupper.
  • Vilka kvoter ska sättas upp i trackingen? Klokt är att kvotera så att du får en jämn veckovis fördelning per region, ålder och kön.

slide image 1
4. Rapport

Skräddarsydd rapport

Vi skräddarsyr nu dashboard, PowerPoint och tabeller efter dina behov i er egna mall.

Du slipper klippa och klistra i grafer och kan fokusera på att skapa insikter och se trender.

Vi hjälper dig med beräkning och visualisering av tidsserier, samband / drivkrafter, öppna svar, segmenteringsgrupper m.m.

Automatiserade beräkningar kan göras för signifikans, korrelation, indexering, aggregerade dimensioner, gruppering av svar etc.

Slutligen utbildar vi dig i vår kraftfulla analytikerinloggning som gör att du själv kan göra nya analyser i verktyget och exportera grafer och tabeller i er egna mall. Hittar du spännande trender att följa gör vi detta till en del av den veckovisa rapporten.

slide image 1

Trackingpriser

Ett proffs programmerar din varumärkesenkät, integrerar mot valfri panelprovider och skräddarsyr en användbar PowerPoint-rapport och Excel-tabeller enligt dina önskemål som levereras varje vecka. Du har hela tiden full tillgång till uppdaterad data och rapporter via din säkra projektinloggning.

Priserna innebär att vi sköter allt åt dig utom analys.

Vill ni hellre göra jobbet läs mer om vår kraftfulla plattform.

Enkät: 5 minuter

35 000

kr / år

  • Dashboard
  • PowerPoint i egen mall
  • 10 skräddarsydda slides
  • Ny rapport varje vecka
  • 1 varumärkesalgoritm*
  • 1 analytikerinloggning
Enkät: 10 minuter

45 000

kr / år

  • Dashboard
  • PowerPoint i egen mall
  • 20 skräddarsydda slides
  • Ny rapport varje vecka
  • 1 varumärkesalgoritm*
  • 1 analytikerinloggning
Enkät: 15 minuter

55 000

kr / år

  • Dashboard
  • PowerPoint i egen mall
  • 40 skräddarsydda slides
  • Ny rapport varje vecka
  • 2 varumärkesalgoritmer*
  • 2 analytikerinloggningar

Deltagarkostnad från din valda panelprovider tillkommer.

 

Tillval:

Implementering av viktningsmodell: 7 500 kr

Deltagare per år över 6500: 1.5kr / deltagare

Extra ändringar utöver 2 per år: 2 500 kr

Extra analytikerinloggning: 2 500 kr / år

Extra rapportmottagare / unik datavy: 500 kr / år

Extra varumärkesalgoritm*: 5 000 kr

Rabatt år 2: 5 000 kr

*en varumärkesalgoritm kan användas för många varumärkesfrågor inom samma bransch / kategori

Om er tracking inte passar in i paketen ovan kontakta oss gärna för en skräddarsydd offert. Vi beräknar våra priser med en kalkylator utifrån bland annat antal frågor, antal deltagare, rapportleverans m.m..

Undrar du över något?

Fyll i din e-postadress och / eller telefonnummer så hör vi av oss.

Testa – vi är blixtsnabba på att svara!

  • Genom att "Skicka" godkänner jag att mina uppgifter hanteras enligt integritetspolicyn.

Kontakt

  • Genom att "Skicka" godkänner jag att mina uppgifter hanteras enligt integritetspolicyn.