Har ni bra frågor i era kundundersökningar men lägger för mycket tid på att hantera mailutskick, påminnelser och rapportering? Vi hjälper er att effektivisera vägen från enkät till dashboards i era löpande undersökningar som exempelvis NKI, NPS eller CX.
Vill ni skicka ut kundundersökningar till era kunder varje vecka, månad eller kvartal? Vi automatiserar alla utskick och påminnelser. Välj själva hur ni vill lägga till nya respondenter. Vi anpassar lösningen efter era behov där bland annat:
Flera användare kan ges access till att själva lägga till nya respondenter
Vi tar emot filer som laddats upp till vår FTP för automatiska utskick
Ni kan skicka ut kundundersökningar direkt via ert affärssystem
Ni skickar en fil till oss med undersökningens frågor och vi gör resten
Förbättra kundupplevelsen med skräddarsydda kundenkäter
All information som kommer från ert företag till kunder ska värna om varumärket. Därför kan vi skräddarsy kundenkätens design så att den verkligen känns som att den är en del av er kommunikation. Vår logotyp behöver inte visas i enkät och mail och vi kan till och med göra så att enkätens webbadress ligger under ert domännamn (så kallad white-labelling).
Unik dashboard för varje rapportmottagare
Vi anpassar innehållet i varje dashboard utifrån data som är mest relevant för mottagaren. Som analytiker kan du i vår dashboard vrida och vända på all data medan en chef får en färdig PowerPoint med grafer och tabeller som sammanfattar kundundersökningens resultat.
Relevanta jämförelser
Hjälp cheferna hitta de viktigaste utvecklingsområdena genom att visa områden i er NPS eller NKI som har störst skillnader jämfört med index. Motivera genom rankinglistor som visar de starkaste områdena på samma eller underliggande nivå. Förstärk budskapet genom att visa de största positiva förändringarna sedan föregående mätning.
Avancerade statistiska beräkningar
Vi möjliggör snabba insikter från kundenkäten genom att visualisera samband och färgsätta signifikanta skillnader.
Signifikans: Betona signifikanta skillnader med färger i båda tabeller och grafer
Korrelation: Visualisera samband med den totala nöjdheten i priomatriser
Index / dimensioner: Räkna samman flera frågor till ett värde, t.ex. NKI
NPS: Visualisera skillnaden mellan negativa och positiva svar
0-100-snitt: Räkna om genomsnitt till en 0-100-skala
Visualiserat för insikt
Få ut mer av era kundundersökningar med hjälp av visuella rapporter som gör det enkelt att lyfta fram viktiga resultat. Färgmallar väljer ni själva. Vi kan skapa rapporter med bland annat:
Färgade tabeller: Gör det lätt att identifiera starka och svaga värden genom att färgsätta tabeller
Kombinerade grafer & tabeller: Kombinera grafdata ex. en temperaturgraf med tabelldata som jämförelser inom organisationen eller skillnad mot föregående mätning
Ordmoln: Presentera flera ordmoln på en sida som jämför svar från olika enheter
Priomatriser: Ge mottagare sin egen unika priomatris som visar styrkor och prioriterade utvecklingsområden genom sambandanalys
Era speciella önskemål: Vi hanterar de flesta graftyper som stöds i Microsoft Office
Rapporter i egen mall
Via en dashboard kan mottagaren ladda ner skräddarsydda PowerPoint-rapporter som skapas utifrån er egna mall. Fonter och färger i graferna väljer ni själva.
Priser löpande kundundersökningar
Vi sätter upp och automatiserar era kundenkäter.
Priserna innebär att vi sköter allt åt dig utom frågeställning och analys.
Om er kundenkät inte passar in i paketen ovan kontakta oss gärna för en skräddarsydd offert. Vi beräknar våra priser med en kalkylator utifrån bland annat antal frågor, antal deltagare, rapportleverans m.m..
Diskutera löpande kundundersökningar med oss!
Hör av dig så diskuterar vi effektivisering av just er kundenkät.